onsdag 23. september 2009

Varme i peisen

Ute regner det i bøtter og spann og innimellom blåser det voldsomt også. Her er det skikkelig høstvær med andre ord. Da er det ekstra godt å kunne være inne i varmen. Noe av det samme været hadde vi i forrige uke også, og ettersom jeg er en frossenpinne synes jeg det er ekstra godt å kunne fyre opp i peisen. Nå har det seg slik at det til tider er vel mye aske inni der, og det å tømme den virker som et evighets prosjekt så det blir bestandig utsatt. Fredag hadde jeg virkelig ingen unnskyldning og satte igang. Vasket til og med rutene så vi kunne se de flotte flammene etterpå, da blir det ekstra stas med varme i peisen.




Så var det disse håndarbeidsprosjektene mine også da. Juleduken er det lite fremgang med, men jeg har i allefall begynt. Får vel ta med dette bildet av hvordan den en gang skal bli, det får ligge her som inspirasjon til meg selv. Jeg synes jo den ser kjempe fin ut, det var vel gjerne derfor jeg kjøpte den.


Ingen kommentarer: