lørdag 5. september 2009

Høsten er i annmarsj

I går var det skikkelig høststemning her, det regnet og blåste og var surt og kaldt. Har jo noen prosjekt ute som jeg ikke har avsluttet for i år, men satser på at vi får noen finværsdager til i løpet av høsten slik at jeg får gjort meg ferdig. I og med at været var så grått kunne jeg jo like gjerne gjøre noe fornuftig innendørs, som tenkt så gjort.



Onsdag var forresten jeg og Terje på bytur og kjøpte nytt kjøleskap og ny seng. Det gamle kjøleskapet hadde hanglet lenge nå, og det var vel bare et tidspørsmål før det sa takk for seg. Vi har den siste tiden levd med ekstra kalde mat varer. Det er jo kjekt med kald melk, men når poteten får så merkelig smak fordi den har vært fryst og alt av grønnsaker og frukt lider samme skjebne, var det vel bare en ting å gjøre.


Gangen bar sterkt preg av at vi hadde vært på handle tur, det blir litt kaotisk når vi kommer hjem i ni/ti tiden om kvelden og skal få tingene på plass før det blir natt. Tenkte ikke så mye på orden da akkurat. Som dere ser på bildet lenger oppe her, så var det ikke bare gangen som var kaotisk. Kjøkkenet fikk gjennomgå det også, men du og du så mye bedre ble da alt var kommet på plass og jeg fikk ryddet og vasket.

Og mens jeg var i ryddemodus gikk jeg løs på bua i kjelleren. Synes nå egentlig at det ikke er så lenge siden siste jeg hadde en razzia der jeg, men det så virkelig ikke sånn ut når jeg begynnte i går.

Mads og Ingrid er nemelig så heldige at de har noen å arve klær etter, og for at jeg skal klare å holde oversikt over hva de har fått før det blir for smått bruker jeg å legge det på bua i steden for mørkloftet.



I tillegg oppbevarer vi vinter/sommer klær der, jeg er nemelig ikke noen fan av å klatre opp og ned på mørkloftet. Alt blir så mye enklere når jeg har det lett tilgjengelig. Etter å ha tømt bua var det om å gjøre å få oversikt over hva som virkelig behøvde å komme inn igjen. Det ble ikke alt som fikk plass igjen, og i tillegg fikk jeg systematisert det som skulle tilbake. Det ble så mye bedre, så nå vil det vise seg hvor lang tid det går før jeg må starte en ny runde med kaoskontroll der.

Ingen kommentarer: