mandag 28. september 2009

Det nærmer seg

Synes ikke det er lenge siden sommeren var her og vi nøt herlige dager i sola. Men akkurat i dag virker dette veldig fjernt, for ute blåser det, regner det og jammen meg har det vært en hagl skur eller to også. Usj, sier jeg, dette været egner seg best til å sitte inne og fyre i peisen, selv om jeg egnetlig burde tatt turen ut og ryddet inn siste rest av sommeren. For her står nemelig alt av hagemøbler ute ennå, trampolina er heller ikke plukket sammen og jammen meg står det blomsterkrukker med noen druknede rester av sommerblomster oppi også. Men jeg trøster meg med at det forsvinner ikke for meg ( selv om jeg var litt bekymret for om trampolina sto der da jeg hørte vinden i natt...) så det blir vel alltids en anledning til å rydde det inn. Egentlig så venter jeg på oppholdsvær, men det ser ut til at jeg må vente lenge på det, så kanskje burde jeg bare hatt på meg godt med klær og kommet meg ut.

Mens jeg har sittet inn og sett på dette bedragelige været kom jeg jo på at nå er det under tre mnd til julaften, juhu... Jeg er jo en typisk juleperson og elsker at som julen fører med seg, og gleder meg masse til jeg kan begynne å finne fram alt julestæsjet. Det er litt tidlig ennå, selv til meg å være, men jeg kan ikke nekte for at jeg har begynnt å tenke gaver allerede. Lista over hvem det skal kjøpes gave til er skrevet og noen forslag har jeg også. Når det gjelder barnas kalendergave er jeg godt i gang, har allerede ti gaver til hver, så dette skal jeg nok klare å komme i mål med. I tillegg har jeg bestemt meg for at det skal være pakket inn i god tid før 30 november. For å sitte hele kvelden da og henge på 48 gaver, det gidder jeg ikke flere ganger.

Jeg skal etterhvert prøve å få lagt ut noen ønskelister her også, både til barna og oss voksne, så blir det forhåpentlig vis litt enklere for gavekjøperne.

Ingen kommentarer: