søndag 27. september 2009

Oppdateringer fra helgen

Denne helgen har sust av gårde, ikke at det er noe nytt akkurat, men merkelig er det jo uansett. Før helgen klarte jeg omsider å få hengt opp denne lysestaken over spisestuebordet. Den har nemelig vært bort gjemt i kjelleren i lengre tid, men etter en runde med den hvite sprayen min ble den nå som ny og fikk komme frem i lyset igjen.




Lørdag skulle hele familien Nilsen til byen, da fyllte pappan min 55år så det måtte jo feires. Jeg og Ingrid slo til og bakte boller som vi hadde med oss. Dere som kjenner meg godt vet at jeg ikke er noen mesterbaker akkurat og gjærbakst er ikke noe jeg skryter på meg at jeg kan. Jeg er rett og slett skikkelig dårlig på det. Men jeg skulle jo gjerne ønske at jeg kunne det, og prøver jo innimellom med varierende hell.



Denne uka har jeg faktsik slått til og bakt to ganger, og begge gangene med stort hell. Så kanskje har jeg nå begynnt å forstå hvordan dette skal gjøres. Jeg har hvertfall fått troen på at dette kan jeg også få til.




Innimellom turen til byen, hvor vi også fikk med oss to hockeykamper, har jeg også fått presset inn litt strikking. Jeg er jo som kjent en mester på å begynne på noe nytt, før jeg har fullført det jeg allerede har startet på. Nå har jeg vært og kjøpt meg garn til en av disse luene i fra jul i svingen, så får vi se hvor lang tid det tar før den blir ferdig. Bildet under viser et av mine restegarn prosjekt, noe som skal bli pulsvarmere til Ingrid. Nå mangler jeg bare å feste trådene og sy dem sammen, så kan lille jenta ta dem i bruk. Jeg hadde mer garn igjen, så nå har jeg lagt opp til leggvarmere også. Det går kjempe fort og strikke, jeg strikker kun rette masker på pinner nr 4,5 med kitten garn. Får vel komme tilbake med bildet av ferdige produkter en gang etter helgen.



Ingen kommentarer: