søndag 6. september 2009

Skogsarbeid



I går "lekte" jeg og Terje skogsarbeidere, dvs det var vel mest Terje som kan skryte på seg det. Jeg for min del har aldri tatt i en motorsag en gang, men god på å rydde kvist det er jeg i allefall. Alt dette skogsarbeidet kom av at kraftlaget hadde vært her å tatt ned to lerkegraner som sto helt nederst i hagen går. De begynnte å bli så store nå, og når det i tillegg gikk en line mellom dem, så ikke vi noe lyst på å evt skulle ta dem ned selv. Men rydde opp det skulle vi nå altids klare.




De siste dagene har det altså vært ufremkommelig nede i hagen, utrolig hvor mye større trærne blir når de kommer ned på bakken.




Under her skuler det seg et blomsterbed. Var litt spent på hvordan det hadde gått med plantene der ei stund. Men nå er det jo ikke det bedet hvor jeg har mest planter det var snakk om, så det så ut som om alle hadde berget, om enn litt flattrykte akkurat nå.




Det største treet hadde blitt veldig stort og så ut for å ha vokst rimelig fort. Terje prøvde å telle årringene på treet og kom vel til litt over 20.


Puh, da var oppryddingen fullført. Ble jo sliten av dette, men så greit å ha fått ordna opp.

Ingen kommentarer: