mandag 21. september 2009

De siste mnd har det vært masse mas her fra barna om å få kjøpe nintendo ds. Mor i huset har vært litt motstander av hele prosjektet. Jeg synes barna har nok spillmaskiner med hver sin egne pc, samt playstation på delinga. Men av en eller annen grunn var de ikke enige med mamman sin. Så da ble det til at de måtte kjøpe selv for sine egne penger hvis de skulle ha en.



Så da vi dro til byen forrige uke var målet helt klart å kjøpe nintendo ds. Mads mente han skulle kjøpe en selv og så fikk Ingrid kjøpe sin egen når hun hadde nok penger. Men etter at vi kom til byen ble tonen en litt annen. De syntes visst det var dyrt nok, og jeg må si jeg er veldig enig med dem i det. Så da ble det til at de kjøpte en på delinga isteden. En løsning mor syntes var god, men som barna innimellom synes er litt dum. De vil jo begge to ha den hele tiden, så her har vi laget oss noen regler som jeg tror blir viktige å ha etterhvert. Så vil tiden vise hvor lenge de synes dette er spennende.

1 kommentar:

Brit Strikkenerd sa...

Sånn er det vi foreldre må bare av og til gå på tvers av oss selv og gi lov til ting vi ikke synes er helt topp.. Og særlig hvis det handler om bursdagspenger. Kjente igjen gutten min på snart 11 sin følelse av å være rik:)
Yepp Mausund er et vakkert sted, det alltid trivelig å komme utover både når det gjelder arbeid og besøk:)