onsdag 9. september 2009

Onsdagsfri og leksetid

Onsdager er skolefri for Ingridpia her i huset, så da koser vi to oss hjemme og bare tar livet med ro. Greit å ha en dag i uke hvor vi ikke har noen planer hverken på formiddag eller ettermiddag. I tillegg så er jo Mads så heldig å ha kortdag og er hjemme i tolv tiden han også.
I dag har d jo vært skikkelig ruske vær utom veggen her, vinden har virkelig visst seg fram i dag. Jeg har vært ut en tur og berget noen av plantene mine, syntes de fikk litt hard medfart en stund.


Enn så lenge er Ingrid henrykt over å ha lekser og viser stor iver og glede over leksene sine. Her er hun dypt konsentrert over dagens lekser.




I ruske været i dag bestemte vi oss for å lage vaffler til formiddagsmat til Mads kom hjem fra skolen. Ikke den sunneste formiddagsmaten akkurat, men det må jo være å lov å kose seg litt når været er så begredelig.




Så var det tid for lekser for Madsegutten også. Han viser ikke den samme glede og iver som Ingrid gjør, men er allikevel flink med å få leksene gjort. Ikke er han så glad for å bli fotografert heller, og lurte litt på hvorfor jeg tok bilde av han. Jeg sa ingen ting om at jeg hadde tenkt å bruke det på bloggen min, for da hadde det vel kommet opp en hånd på bildet.

Ingen kommentarer: