lørdag 1. mai 2010

Vått og grått

Ute er det grått og vått, tidligere i dag så snødde det jammen meg litt også. Ikke akkurat dette været jeg hadde ønsket meg nå som vi er kommet til mai. Hvor blir det av "kom mai du skjønne milde" da? Den må visst se langt etter her i trøndelag, for det er visst ikke meldt noe særlig bedre vær i dagene som kommer heller.





Disse bildene tok jeg en dag i uka her da jeg kom hjem fra jobb. Da bodde vi virkelig i tåkeheimen. Den flotte utsikten som vi vanligvis har var blitt borte i tåka. Uff, dette været gjør jo at man blir så dyster til sinns også. Og jeg som gledet meg så masse til våren, hadde jo håpet på kjempe vær. Vel, det kan jo ennå komme da, så jeg kan vel ikke gi opp håpet riktig ennå, det er jo ikke så mange dagene siden vi hadde go vær. Men av enn eller annen merkelig grunn, så går slikt lett i glemmeboken når gråværet kommmer.





Så for å lyse opp litt innendørs i det grå været har jeg kjøpt meg en ny orkide. Den planten er bare så utrolig nydelig, og i tillegg så blomstrer den jo kjempe lenge. Så i påvente av at sola og varmen dukker opp her på Tranghaugen ( og ellers i trøndelag...) får jeg nyte synet av den så lenge.



Ingen kommentarer: