søndag 23. mai 2010

Smak av sommer

De siste dagene før pinse helgen hadde vi kjempevær her i trøndelag. Vi inntok middagen på verandaen tre dager på rad, det må vel være en smak av sommer. Grillen er blitt tatt i bruk igjen, noe som bare er kjempe digg. Dette kan vi så absolutt bli vant med. Nå er det litt annet vær ute, men vi har håp om at sola snart kommer tilbake. Det er forresten ikke så dumt med noen gråværs dager innimellom. Jeg har nemlig en tendens til å la alt som heter husarbeid leve sitt eget liv når goværet kommer, for da vil jeg være ute så mye som mulig. Så litt gråvær trengs innimellom slik at jeg kommer ajour innendørs også.





Ingrid var snar med å finne fram sommerklær da sola tittet fram, og hun synes visst det er helt topp å slippe å ha så mye klær på seg. Her er hun ute på tur med den nye sykkelen sin.





På verandaen ordnet hun seg med puter og pledd. Hun har en tendens til å "reire" seg opp skikkelig, og er ikke like lett å be når ting må ryddes inn til kvelden. Ikke er hun like fornøyd med å bli fotografert heller....






Mads derimot er ikke fullt så glad i sola og prøver bestandig å finne seg en plass i skyggen. Hadde han fått lov hadde han nok fortsatt å sitte inne med pc`n sin. Her har han satt seg i kroken for å få litt skygge og for å få være litt i fred fra oss andre. Vi maser visst veldig mye på han....




Her er det nå gråvær, så da får vi prøve å finne på noe innedørs i dag. Jeg har tatt frem strikkingen igjen, etter noen dager med stopp. Skal prøve å få gjort ferdig noen av mine påbegynnte prosjekt i løpet av de fridagene som er igjen.
Håper alle har ei fin pinse!

Ingen kommentarer: