mandag 31. mai 2010

Ferdigstilte prosjekter

Da har jeg omsider klart å ferdig de fleste av mine påbegynnte strikkeprosjekter. Noen har ligget vel og lenge i kurven min, slik som denne juleengelen. Det var virkelig på tide at den ble ferdig nå. Gleder meg til å henge den på veggen til jul ( jeg har allerede klart for meg hvor den skal henge...)





Denne vesken er det sikkert et år siden jeg strikket ferdig, men den manglet en heklekant rundt og hank før den kunne toves. Nå er det omsider også gjort. Nå mangler det kun noen heklablomster på så er den klar. Har et fadderbarn som har bursdag om ikke lenge, lurer litt på om den passer til henne. Vel, det avhenger jo litt av om jeg får til disse blomstene da. Har prøvd litt tidligere i kveld og ble rimelig frustrert, får vel prøve igjen, kanskje det går bedre da???



Så til settet til Ingrid, denne luen er det jo noen mnd siden jeg ble ferdig med. Den har til og med vært i bruk på slutten av vinteren.


Vottene ble det litt mye frem og tilbake med, den første jeg strikket ble litt liten, så da ble den rekt opp igjen. Prøvde meg på en str større og det ble mye bedre. Da jeg kom til vott nr to var jeg visst litt fjern, for jeg glemte helt at tommelen skulle på den andre siden. Så da måtte jeg rekke opp nok engang. Ikke akkurat kjempe motiverende, men siden det var helt på slutten av prosjektet og jeg visste at jeg snart var ferdig, klarte jeg å gjøre det ferdig.



Leggvarmerene så veldig små ut, men de ble ikke så værst allikevel. Ingrid er i allefall fornøyd, og det er jo hovedsaken.





Da er jeg klar til og begynne med nye prosjekter. Hva det blir har jeg ikke helt bestemt meg for ennå, men det mangler ikke på ideer. Har veldig mye jeg gjerne skulle ha laget, så da får vi se hva det blir til. Tenkte kanskje jeg skulle være litt flink nå og ikke kjøpe nytt garn, men finne noen små prosjekter slik at jeg får brukt litt av garnlageret mitt. Tiden vil vise hvordan det går...

Ingen kommentarer: