tirsdag 31. august 2010

Høststemning

Den siste dagen i årets siste sommer måned er det ikke mye som minner om sommer her i allefall. Regn, vind og skikkelig surt har det vært her i dag. Jeg vurderte å tenne opp en stund i ettermiddag, men latskapen tok overhånd så jeg satte på varmepumpen istedet og krøp under pleddet en stund.



Nå sier jo disse metrologene at vi skal få en fin høst og at været skal snu allerede i morgen. Vel, akkurat den har jeg hørt før, så her tror vi ikke noe før vi ser det. Jeg har akkurat pakket klar skifteklær til Ingrid til i morgen og der la jeg ullsokker og varme fleeceklær, så her er vi forberedt på høstvær.


Det er jo litt koselig med mørke høstkvelder også, så nå er det levendelys flere plasser i stua her.Blir jo skikkelig stemningsfullt her da. Men jeg liker nå sommeren best jeg da. Så for å "trøste" meg selv litt har jeg funnet fram noen bilder fra litt lysere dager. Jeg får mye mer lyst til å pusle rundt å rydde,vaske og pynte når været er fint. Disse bildene er tatt etter en slik dag. Da hadde jeg kjøpt meg noen nye planter og fikk ekstra energi av å ha et rent og pent hus ( så lenge det varte...)



Nå er det litt tv tid med strikkingen min ( her strikkes det ullsokker slik at vi skal holde varmen..) før sengen kaller, og før vi vet ordet av det er vi midt i uka. Svisj så er det vel helg igjen også, foreløpig er den uten planer. Tror kanskje det kan bli godt med ei helg hvor vi virkelig får slappet av litt.

Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: