lørdag 14. august 2010

Snart slutt på ferien

Så går denne ferien sakte men sikkert mot slutten, på mandag er det tilbake på jobb igjen. Onsdag begynner skolen for Mads og Ingrid starter på torsdag. Så nå er det tilbake til hverdagen igjen. Tror nok det blir vanskelig å komme seg opp de første dagene her, for her har vi snudd døgnet i løpet av ferien, men det retter seg vel etterhvert tenker jeg.





For virkelig å nyte ferien fullt ut, har jeg og ungene vært på Wågøya sammen med mormor denne uka. Skulle gjerne ha vært der ennå lengre, men så var det den der hverdagen som venter da.... Uansett vi har i allefall kosa oss denne gangen også. Begge ungene har fått lov til å prøve å styre båten til onkel, noe som er populært.





Ellers så har jeg som vanlig svingt malekosten mens jeg har vært der ute. Denne gangen var det veggene på kjøkkenloftet samt loftsgangen som sto for tur. I fjor sommer ble det jo revet noen vegger samt satt opp noen nye. Så nå var det en salig blanding av nye vegger og vegger med gammel maling i flere farge nyanser.





Bildet over her viser en krok fra kjøkkenloftet før maling og bildet under viser samme krok etter maling. I tillegg har jeg funnet fram noe av alt det gamle vi har der, synes mye av det er så flott at det bør komme fram i dagslys igjen. Jeg har vel ikke blitt arbeidsledig der ute med det første tenker jeg. Det er jo en god del oppussing igjen før vi kan si oss ferdig. Så det blir nok maling på meg neste gang jeg tar turen utover igjen også. Nå kan det bli en stund til neste gang, for her er helgene fyllt opp en god stund framover.





Været var ikke det beste mens vi var der, så da passet det fint og ha litt malearbeid å ta seg til. Tåka lå nemlig tett rundt oss de fleste dagene, selv om det lysnet litt utpå dagen. Var og gikk oss noen turer rundt på øya også. Det er jo flust av fotomuligheter i skjærgården. Over haugene var det et flott skue i lilla/ rosa toner, røsslyngen blomstret for fullt nå. Vakkert!





Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: