onsdag 12. oktober 2011

Strikkemodus

I løpet av høsten har jeg stortsett brukt tiden på småstrikk. Det har vært veldig mye annet som har opptatt tiden min, og da liker jeg best å ha småprosjekter på pinnene. Jeg må se at det blir fremgang, ellers mister jeg helt motivasjonen. 



Nå er jeg jo så heldig å ha Ingrid som til stadighet kommer med ønsker om hva jeg skal strikke, og innimellom må  jeg jo høre på henne også. I tillegg vil hun jo mer enn gjerne stille opp som modell og vise fram hva jeg har strikket også. Slike pulsvarmere og pannebånd som hun har på seg på bildene her har jeg strikket en del av, for hun mente jeg burde strikke slike til alle vennene hennes. Nå tror jeg ikke det blir slik at  alle vennene får slike da, men noen har det jo blitt.


 Dette settet fikk hvit kant også på pannebåndet etter at bildet her er tatt. Den hvite kanten på pulsvarmerne laget jeg for å få nok garn, dette er nemlig noe av hva restegarnet mitt går til. Om jeg skal få det til å minke ennå mer i den kurven, blir det nok en del slike sett framover. Jeg får vel heller se om jeg ikke finner noe annet smått jeg kan strikke.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Mini utgave av lommetøfler har jeg og strikket i restegarn. Har ikke prøvd de på foten til noen søte små ennå, men jeg tror nok disse blir til små barn ja. Foreløpig ligger de i kurven med ferdige produkter som jeg ikke har noen plan med.




Kanskje disse blir fine til å ha med i barnehagen? Vel jeg får vel finne noen små føtter å prøve de på.




Så har jeg omsider fått ferdig ennå en Kvikk Lunsj lue. Denne ble påbegynt på ferieturen i sommer og jeg var nesten ferdig da jeg oppdaget av jeg hadde strikket bokstavene i kvikk med feil farge. Så da var det bare å rekke opp igjen da. Det endte i allefall med at den ble liggende ganske lenge før jeg orket å gjøre den ferdig. Men nå venter den på jul og på å glede mottakeren som jeg vet har ønsket seg en slik lue lenge.


1 kommentar:

Aase sa...

Lekre pulsvanter. Har du en oppskrift å dele?