tirsdag 11. oktober 2011

Høstferiemodus


Her i huset har jeg og barna høstferie denne uken, ute er det skikkelig høst også. Det blåser og regner og er surt og kaldt. Så her er det for det meste inne aktiviteter kombinert med vedfyring. Vi sover lenge og har lite eller ingen planer, noe som passer meg helt perfekt.  I går hadde vi svigerinne og søskenbarn på besøk og kosa oss med vaffler til formiddagsmat. Så godt å ta livet med ro og gjøre akkurat hva vi har lyst til.



Over ser dere bilde av vinkua mi som omsider er montert og tovet. Lenge siden den ble strikket ferdig, men så kom jeg liksom ikke noe lengre. Nå står den i allefall og følger med oss her i stua. Enkelte mener jo at det ikke er ei ku, men en hund, men det velger jeg fortsatt å overhøre. Jeg har strikket den etter oppskrift til ei ku, så da er den ei ku.Oppskriften har jeg fått tak i på denne nettsiden, masse flotte og enkle strikke oppskrifter. Har forresten flere strikkeprosjekter på gang igjen nå, bla en marius genser til meg selv, noen julegaver og bursdagsgaver. Så jeg har da litt å henge fingrene i.
Men nå skal vi ut å kjøre, har ei lita ei som maser masse på meg akkurat nå for hun skal på overnattingsbesøk til et søskenbarn, så da  er det visst viktig å komme seg avgårde snart.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Hei Laila! Koselig å lese om dere her på bloggen! Fin familie du har, og mange jern i ilden, ser jeg!
Riktignok litt skuffa over at det ikke er noen bilder fra den store klassefesten her...men når jeg tenker meg om så passer kanskje ikke det på en familieblogg! Varm klem fra California

Tranghaugen sa...

Hei Ingunn!
Koselig at du er innom her å titter :) Har til tider alt for mange jern i ilden og derfor alt for få timer i døgnet, får ikke gjort alt jeg ønsker....
Bilder fra klassefesten finnes nå på gruppa vår på facebook, egner seg vel bedre der.
Håper alt står bra til med dere i California, var forresten veldig koselig å se dere på skype i helga.
Klem til dere :)