søndag 30. oktober 2011

Praha

Så var vi hjemme igjen etter noen herlige dager i Praha. Vi har gått masse, sett masse, spist masse god mat og shoppet masse. Med andre ord en tur helt etter planen.



Her er jeg rett nedenfor Nasjonal museumet som ligger øverst i "hovedgata". For å komme dit var det kun en to minutters gåtur i fra hotellet, så vi bodde ganske så sentralt.


Dag to gikk vi masse, her står vi og ser utover den flotte byen. Været var litt grått, men det regnet ikke ( noe det gjorde dagen før ) så vi var fornøyd. Temperaturen var det heller ikke noe å si på, gikk fint uten vinterjakke iallefall.



Oppe ved borgen var det mange flotte bygninger å se på, hovde attraksjonen må nå sies å være katedralen. Nidarosdomen blir liten til sammenligning.




 Katedralen er så høy at det er vanskelig å få med hele på et og samme bilde, prøvde å sette meg ned på huk, men det hjalp liksom ikke så mye. Vi var en tur inne og så også, utrolig flotte glassmalerier over alt. Regner med det er brukt enormt mange timer på å bygge katedralen.



Innen vi var på tur hjem igjen, var det blitt mørkt og borgen og katedralen var flott opplyst. Det tar nemlig lang tid å komme seg på hjemtur når man skal se på "alt " og ta noen pauser under veis.
Anbefaler alle som ikke har vært i Praha og ta turen dit, det er en flott by med mye å se på i tillegg er det billig  mat og drikke og du kan helt klart gjøre noen shoppingkupp også. Dette var andre gang jeg var i Praha og jeg kan mer enn gjerne tenke meg å ta turen tilbake ved en senere anledning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ingen kommentarer: