mandag 1. august 2011

Tunika til Ingrid

Har jo helt glemt å vise bilder av tunikaen som jeg strikket til Ingrid til bursdagen hennes. Den ble jo faktisk ferdig flere dager før. Hadde det ikke vært for at været var så som så og at vi var på noen bilturer så hadde det vel blitt værre å bli ferdig tenker jeg.




Den er strikket i Lerke garn som er et blandingsgarn av ull og bomull. Utrolig behagelig å strikke av. Jeg er ikke noe glad i å strikke i bomullsgarn, men dette garnet ga i allefall mer smak.



Det var også kun i starten at det var en del mønster som måtte følges, ellers var det for det meste veldig lettvint. Men det er nok ganske så usikkert om det blir strikket noe lignende igjen ja. Merker godt at frøkena begynner å bli stor. Og jeg egner meg nok best til små strikk som luer og pulsvanter og slikt. Har en tendens til å bli en smule lei underveis.



Akkurat nå har jeg flere små prosjekter på gang. Kjekt å ha litt å bytte på, samt at jeg prøver å få brukt noe av alt garnet jeg har liggende.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bilder av frøkena i tunikaen får komme senere, glemte jo helt å ta bilde da den var i brukt sist. Er jo i feriemodus her ennå, så ikke så greit å få med seg alt.

Ingen kommentarer: