onsdag 17. august 2011

Sommerstrikk

Det har ikke blitt fullt så mye strikking i sommer som jeg hadde trodd. Men litt er det da blitt allikevel. Her ser dere et lite utvalg av småstrikkeriene jeg har holdt på med. Alt dette er strikket av garn jeg hadde liggende i en av (de mange) garnkurvene mine. Tenkte jeg skulle være flink å kun bruke fra garnlageret mitt. Så langt ser det bra ut, og fortsetter jeg slik er det vel en mulighet for at det krymper også.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Øverst til venstre er en vaskeklut strikket i bomullsgarn av ukjent opprinnelse etter oppskrift fra Allers sitt ideblad som kom ut tidligere i sommer. Øverst til høyre er et par pulsvanter og et pannebånd, strikket i masellgarn som jeg fikk tak i på bruktbutikken i vinter, herlig farge i allefall. De to nederste bildene viser babyluer strikket i babyull fra trysilgarn, mykt og godt garn og en veldig enkel oppskrift som jeg har funnet her . Luene er allerede gitt bort til nyeste til skudd i familien.
Tunikaen som jeg strikket til Ingrid er ikke med på dette bildet, men den går jo heller ikke under kategorien småstrikk. Jeg er stadig vekk på utkikk etter prosjekter som ikke tar for lang tid å full føre og som jeg kan strikke av garnlageret mitt. Akkurat nå strikker jeg vaskekluter i bomullsgarn, garn som er etter farmor ( som døde for 13 år siden..) og ennå er det ikke tomt i den kurven. Hva neste prosjekt blir gjenstår og se.

Ingen kommentarer: