onsdag 19. januar 2011

Tunika

Da kommer bildene av tunikaen jeg har strikket. Brukte nesten to uker på den og da med en del feiling i starten, rangborden tvinna seg så jeg måtte rekke opp et par ganger. Synes det gikk veldig fort, for jeg har egentlig ikke brukt så mange timer på kveldstid på den da det har vært så mye annet som har skjedd. Men så er den jo også strikket på pinner nr 6 og det gjør jo sitt til at det går fort.




I oppskrifta står det at den skal strikkes med Pt3, men da jeg var på bytur for å kjøpe garn var de selvfølgelig utsolgt for det. Så da kjøpte jeg i steden Cortina, et garn som jeg etterhvert begynner å få mer og mer sansen for. Nå finnes det leggvarmere i samme mønster også og planen er at jeg skal strikke de også, men først må jeg få til en bytur igjen, så vi får se hvordan det går.



Her går nok ettermiddagen og kvelden med til forsømt husarbeid og klesvask, for det har virkelig hopet seg opp i løpet av den siste uken. Så da er det vel best og komme i gang først som sist så det ikke tar overhånd her.
Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: