lørdag 18. september 2010

Strikkeoppdateringer

Jeg har stadig ett eller flere prosjekter på gang når det gjelder strikking. Nå er det fortiden ingen store prosjekter på gang, jeg liker veldig godt slike som blir fort ferdige. Men det kan jo hende jeg begynner på noe stort litt senere på vinteren. Har nemelig masse som jeg gjerne skulle ha strikka.



Nå er jeg akkurat blitt ferdige med disse tøflene til min kjære. Synes de så gigantiske ut før de ble tovet, og var nesten sikker på at dette ble et fiasko prosjekt. Men garnet tovet mye mer enn hva jeg hadde trodd, så de ble jo perfekte. Garnet heter Eskimo og er i fra Drops, veldig godt å mykt å strikke av, men ikke akkurat av de billigste.




Ellers så har jeg strikket ullsokker til Ingrid. Jeg er ikke av dem som bare tryller frem sokk etter sokk, jeg synes det er gørr kjedelig å strikke ullsokker. Men nå hadde begge barna behov for ullsokker, så da må mor bare finne seg i å strikke noen par. Nå har jeg imidlertid funnet noen nye oppskrifter som jeg holder på å prøve ut i håp om at det blir noe mer lystbetont å strikke dem.

Disse sokkene er strikket i et stykke og sydd sammen i front etterpå. Det gikk faktisk ganske fort å strikke dem. Blir nok så jeg prøver meg på disse igjen, men først skal jeg prøve ut en annen oppskrift som er strikket fra tåen og opp. Og det er nok ingen fare for at jeg går tom for garn med det første heller, garnlageret er stort. Men nå har jeg et "prosjekt" på gang, jeg skal prøve å bruke mest mulig av garnet jeg har liggende. Vel, vi får vel se hvordan det går ( jeg bør vel holde meg unna garnbutikker en stund framover hvis dette skal gå bra...)

Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: