fredag 24. september 2010

Rommet til Mads og bruktbutikken

I forrige uke hadde jeg noen fridager, og da fikk jeg plutselig tilbake litt av engergien og fikk unnagjort masse her hjemme. Blandt annet ble rommet til Mads endevendt. Jeg fikk vasket ordentlig samtidlig som jeg flyttet om. Soverommene her i huset er ikke så veldig store, så her er det ikke så mange muligheter. Men noe får jeg da alltids til.




Tror gutten ble fornøyd med resultatet også ( og ikke bare mor....) Nå har vi som mål å holde det sånn noen lunde ryddig også, så får vi se hvordan det går. Det var i allefall godt å få dette unnagjort, for dette har stått på planen lenge.



Satser på at jeg får litt "overskudd" av energi igjen snart, for da står rommet til Ingrid også for tur. Men det tar nok litt lengre tid, for der skal det ny seng inn. Jeg må bare få somlet meg til å male den først. Kanskje får jeg begynnt i helgen. I dag har sofaen vært bestevennen min, for her var alt av energi brukt opp. Så nå er det ikke lenge til jeg finner sengen min.

Må ta med et lite bilde fra bruktbutikken forrige uke. Klassen til Mads driver nemelig bygdas bruktbutikk, hver onsdag og lørdag har de åpent. Da er det elevene som ordner det meste selv. På bildet her er de i full gang med vaffelsteking og rundstykkebaking. I tillegg har de ansvaret for å få alle varene som kommer inn ut i hyllene og prise dem, samt å rydde og vaske etter endt dag. Kjempe stas til elevene i allefall, de lærer masse på dette i tillegg blir det en fin sum i klassekassen ved skoleårets slutt.
Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: