søndag 5. september 2010

Høstsysler

Her er årets første høst forkjølelse et faktum. Jeg og Mads er potte tett, og formen var heller laber i går. Så da ble det ikke gjort særlig mye fornuftig. Jeg har tilbragt store deler av dagen på sofaen med strikkinga i hendene. Husarbeid som skulle ha vært gjort venter fortsatt på meg.





Jeg er nok ganske så sikker på at jeg finner igjen husarbeidet i dag. Men jeg fikk i allefall gjort ferdig flere strikkeprosjekter som har vært påbegynnt for lenge siden, men ikke fullført. Disse to hønene her er beregnet til 3 liters vinposene. De ser litt slappe ut nå, men blir vel bedre med litt vin innabords.


Dette skjerfet strikket jeg til Ingrid tidligere i sommer av reste garn ( ja, jeg har litt av den sorten..) og nå blir det vel ikke lenge til hun kan ta det i bruk heller. Været har vært flott de siste dagene, men det er kaldt om natta. Så det er nok ingen tvil om at høsten har kommet til trøndelag.


Også Mads er forberedt på at kulden kan komme snart, denne lua strikka jeg også tidlig i sommer, men det er først nå at alle trådene er festa og lua er dampet. Ja, her tar ting ting VELDIG lang tid. Men nå er det hvertfall gjort og lua ble kjempe stilig til gutten.

Dette pannebåndet (også til Mads) ble strikket i går. Lua og pannebåndet er strikket av rester fra ol-genseren jeg strikket til Mads i vinter, og ennå er det mer garn igjen der også. Det gikk kjempe fort, så denne varianten blir det nok flere av etterhvert. Jeg er nemelig stor tilhenger av ting som blir fort ferdige. Da klarer jeg å holde gløden oppe, så nå har jeg sittet noen timer på nett å lett etter små strikkeprosjekter som jeg kan ha å sysle med utover høsten.


Vel, i dag skal jeg prøve å få gjort litt forefallende husarbeid, men mest av alt skal jeg pleie forkjølelsa mi og kose meg med litt strikking.
Ha en flott søndag der ute!

Ingen kommentarer: