søndag 29. april 2012

Tova ullsokker

Da er ullsokkene som jeg skrev om tidligere ferdig strikket. Disse sokkene strikker nå nesten alle damene på jobb fortiden, og jeg må si jeg skjønner alle godt. Disse var enkle og strikke og det gikk raskt å strikke dem. De er strikket på pinner nr 4,5 og er tovet i maskinen etterpå.




Jeg begynner nå nesten å tro at jeg er i ferd med å bli en sokkestrikker, for disse skal jeg strikke flere av. Mer garn er allerede bestilt å på vei hit ( så mye for den garnslankinga liksom....) Om du liker disse så finner du både garn og oppskrift her  hos Ellensbutikk. Ved å kjøpe dette garnet er du itillegg med å støtter Casaoela som er en stiftelse for gaebarn i Rio.




Garnet virket litt stivt, så jeg var litt skeptisk til å begynne med, men det gikk forbausende bra å strikke med det. Etter at sokkene er tovet så virker det nesten som om det er et annet garn, for nå er de myke og gode. Så i kveld har jeg ingen problemer med å holde varmen på føttene.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Nå gleder jeg meg bare til ny forsyning av garnet kommer, for nå har jeg bestilt i noen herlige farger. Oppdatering kommer nok fortløpende her tenker jeg. Det blir spennende å se hvordan de blir i andre farger også.

Ingen kommentarer: