onsdag 25. april 2012

Ikke sykkel"føre" akkurat


Søndag formiddag bestemte jeg og Ingrid oss for å ta en aldri så liten sykkeltur i goværet. Frøkena er en ivrig sykklist, men det er ikke ofte hun får med seg sin mor på tur. Vi sykklet innover berga her, noe som er en fin plass og sykle da det ikke er noe særlig med trafikk den veien. Problemet oppsto imidlertid da mor kom med den lure ideen om at vi skulle legge turen om Skyråsen. For oppe i skogen der var det ikke like mye vår som her nede ved sjøen. Noe vi etterhvert fikk erfare. Å sykle i råtten snø går bare ikke, så her var det bare å ta bena fatt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Innen vi kom fram til hovedveien var vi både våte og gjørmete og ubeskrivelig sliten. For der hvor snøen hadde forsvunnet var det gjørme. Skikkelig grise føre med andre ord. Ingrid kunne fortelle meg underveis at dette var altså ingen god ide. Noe jeg bare måtte si meg helt enig i.  Det ble i tillegg ganske så tung for Ingrid å dra med seg sykkelen, så et stykke der dro jeg begge syklene. Må bare innrømme at dagen etter var jeg ikke stiv å støl fordi jeg hadde vært ute og syklet, men jeg var støl i armene, det merkes nemlig at man drar to sykkler med seg i tungt snøføre. Ja, ja, neste gang vi skal på sykkeltur blir det nok bare langs veien og ikke opp i skogen....

Ingen kommentarer: