tirsdag 24. april 2012

Siste rest av påskestrikk

I påska strikka jeg noen av eggene i fra boka til Arne og Carlos, men de ble bare liggende i kurven når de var ferdig strikket. I går orket jeg omsider å gjøre de ferdige, og som vanlig skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke gjorde dette med en gang. Det er jo så fort gjort.




Eggene var både raske og enkle å strikke, og i tillegg fikk jeg brukt av restegarnet jeg har liggende, kjempe kjekt for det virker ikke som om den haugen blir noe mindre til tross for at jeg stadig vekk prøver å strikke noe av den. Det kan kanskje ha en sammenheng med at den er litt for stor i utgangspunktet....




Uansett så er jeg svært så fornøyd med disse eggene. Det er jo kun egget med kyllingen ( som jeg strikket et av tidligere ) som er strikket i de samme fargene som i boka.




Jeg tror nok jeg kommer til å strikke noen egg til neste år også jeg, og så skal jeg prøve å få i meg en slik gren og henge de på. Det blir nok flott!



Nå derimot har jeg begynt på noe nytt ( med nytt garn...). Nå strikker jeg ullsokker som skal toves og er så spent på hvordan resultatet blir. Skal komme tilbake til sokkene igjen når de er ferdige.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

2 kommentarer:

Ingunn sa...

Så fine, Laila! Du er jammen produktiv! Min garnslanking går så tregt, at jeg mest sannsynlig kommer til å "legge på meg" garn i stedet for å slanke vekk! Har du funnet oppskrifter på nett, eller har du kjøpt boka?

Tranghaugen sa...

Hei Ingunn :)
Det går utrolig tregt med garnslankinga her i gården også. Jeg skjønner godt at du har muligheter for å "legge på deg" garn ja. Det tror jeg definitivt jeg også ville ha gjort om jeg hadde hatt tilgang til masse nytt og spennende garn.

Boka har jeg kjøpt vettu, men jeg mener å ha sett oppskrift på nett en eller annen plass også. På strikkeoppskrift.com finner du iallefall oppskrift på påskekuler.