lørdag 28. april 2012

Småstrikk

Jeg driver stadig vekk å prøver å bruke av alt garnet jeg har liggende isteden for å kjøpe nytt. Da er jo små babyplagg midt i blinken. Det trengs ikke så mye garn og i tillegg går det raskt å få det ferdig, noe jeg liker svært så godt. Problemet er vel at det ikke minker så mye i garnlageret mitt, det vises iallefall ikke så mye. Mulig det tyder på at jeg har alt for stort lager...



Uansett jeg prøver nå ihvertfall, og slike små ting er jo egentlig genialt å ha liggende i gavekurven. Det har vært alt for mange ganger at jeg har tenkt at jeg skulle ha strikket noe til en nyfødt liten verdensborger, men innen jeg har kommet så langt har jo den lille begynt å bli stor.



Denne grønne luen og vottene ble til av babyull som jeg hadde igjen fra et prosjekt som ble påbegynt for to år siden. Jeg gjorde en liten vri på mønsteret den gangen og fikk veldig mye grønt garn tilgode. Men nå er det altså brukt opp. Fargene på bildet lyver litt ser jeg for fargen er mye lysere og finere i virkeligheten.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...Dette blå settet er strikket i garn som har ligget alt for lenge. Garnet heter bambino babyull og ble kjøpt til et babyteppe som jeg strikket til Mads skulle komme til verden. Altså snart 14 år siden... Nå viste det seg å være for lite garn til to slike søte små votter,så det ble bare en. Ja, ja, får finne et annet bruks område til den da. Mobilen min passet nedi så det spørs om jeg ikke skal prøve å ordne en slags hempe på den så får den nytt liv som mobilveske.



1 kommentar:

Bundingen sa...

Store garnlagre er et kjent fenomen. Likeså at det blir for lite garn når restene skal brukes. Men du har vært heldig med luene og det ene votteparet, og å bruke den ene votten til mobiletui var kjempelurt. Jeg har også restegarnsprosjekt på gang, opptil flere faktisk, og gleder meg over å få brukt smånøstene.

Ønsker deg ei ny, fin uke!