fredag 10. desember 2010

Julestemning

Omsider har fredagsroen senket seg over Tranghaugen, har et lite puste hull her nå før resten av helgen kommer til å gå unna i turbofart. I morgen er det bruktbutikk med Mads, så da går nok formiddagen bort der. Så bør vel jeg få unna noe av kaoset her i huset før barna kjøres til farmor og farfar for overnatting, for mor og far skal nemelig på julebord.



Min kjære er på julebord i kveld også, mens jeg har brukt ettermiddagen til å kjøre noen turer til bygda i fullt snøkaos. For ute har det snødd nesten uten stopp i flere timer, så nå er det virkelig nok snø. Har fått litt trim og i dag og fortsetter det slik blir det vel flere muligheter de nærmeste dagene. Vel, det har i allefall blitt en flott julestemning utendørs. Skikkelige julekort motiver, men når jeg kom hjem i ettermiddag var det allerede mørkt ute. Kanskje muligheten byr seg igjen i morgen.

Dagens bilder er tatt litt tidliger i advent og er i fra kjellergangen og kjøkkenbordet. Lyset er et flytelys som jeg kjøpte i forkant av bryllupet, men som ikke ble brukt da. Men de er jo kjempe flotte nå til jul.
Nå er det tid for en liten stund i sofaen med senkveld før jeg finner sengen, merker godt at formen fortsatt ikke er helt på topp ennå. Går dagen ble for min del tilbrakt for det meste horisontalt under dyna mi, med en kropp som ikke var helt samarbeidsvillig. Satser på at nå går det bare en vei og at formen er stigende.
Ha en fin fredagskveld!
Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: