mandag 26. april 2010

Vår i hagen min

Denne helgen har vi hatt et aldeles nydelig vær her i trøndelag. Så jeg har brukt ganske mange timer utendørs i løpet av helgen. Det er så godt å være ute når man endelig kjenner at temperaturen begynner å stige og se at stadig nye ting kommer i blomst eller knopp.





I år så ser det faktisk ut som om rådyrene har funnet en annen hage å beite i, for i allefall så langt så har vårløkene mine fått stå i fred. Nå er jeg omsider ferdig med rakingen også. Det er et skikkelig pes hvert år og jeg er ikke akkurat blid på alle trærne som står rundt på tomta her og slipper ned både kvister og blader. Ikke har jeg skuldre til all denne rakingen heller, for jeg vil jo helst bli ferdig med engang. Men slik jeg er nå må jeg ta rakingen i etapper, så da får det heller være at jeg bruker litt lengre tid på å bli ferdig.





Foreløpig ser det ganske så glissent ut her i blomsterbedet mitt, jeg har jo ikke engang fjernet restene fra i fjor. Men vi får tro at det ser litt frodigere ut om en måned eller to.




Vel, dette har vært en lang dag, jeg startet dagen på skolen før jeg dro til byen for å være med 6klasse. De skulle i pirbadet etter å ha vært i Nidarosdomen og sett hvordan man levde i middelalderen. Var ikke hjemme før etter kl 8, så nå har jeg sløvet litt på sofaen. Men nå bør jeg vel strengt tatt komme igang med å ordne klart til morgen dagen. Jeg har tili vakt på Sfo så bør vel snart komme meg i seng. I tillegg kommer det en gjeng supre damer hit i morgen kveld, så jeg bør vel få huset litt mer presentabelt også. Men det tror jeg at jeg tar i morgen ettermiddag. Nå er det natta her.

2 kommentarer:

Romantisk i Rian sa...

Hei hei!

Så koselig det begynner å bli ute da. Det er fordelen ved å bo nære sjøen ;-)

Klem

Tranghaugen sa...

Det finnes en del fordeler ved å bo nære sjøen ja, er veldig glad for det. I allefall når vinteren har vært så lang som i år, da er det ekstra godt med tidlig vår. Dere ligger vel et par uker etter oss tenker jeg.