onsdag 14. april 2010

Spraymalingsprosjekter

Nå er temperaturen omsider sånn at jeg kan komme igang igjen med noen av mine prosjekter. Flere av mine pyntegjenstander har fått et møte med sprayboksen, og så er de blitt nesten som nye. Jeg synes det er mye enklere å spraye de enn å evt skulle male dem. Resultatet blir bedre, dessuten går det mye raskere også. Men denne sprayinga bør helst foregå utendørs, og da er jeg avhengig av plussgrader.




Denne gangen var det noen av mine pyntegenstander i fra Amoramica som er blitt fornyet. Jeg er ikke helt ferdig med dem ennå, men her ser dere i allefall bilder av hvordan de så ut før de ble sprayet.




Jeg hadde visst en periode på 90-tallet hvor jeg var veldig glad i fargen grønn. Jeg hadde grønn sofa, gardiner i grønntoner, grønne blomsterpotter og ikke minst pyntegjenstander i grønnt. De siste årene har disse tingene vært gjemt bort på bua, men nå skal de omsider få kommer frem i dagslyset igjen.


Av en eller annen grunn har jeg mengder med lysestaker og ikke så mye annet pynt. Når de nå blir spraymalet er det jo nesten som å få helt nye gjenstander i hus. Blir spennende å se hvordan alt blir til slutt.




Dette er i allefall en effektiv og billig måte og fornye rundt seg på. Disse englene dukket også opp da jeg drev å rydda, tror faktisk aldri at jeg har hatt dem på veggen. Men nå skal de få lyse opp på stua mi de også.




Bilder av de ferdige tingene får vi satse på at jeg klarer å få ordnet i morgen. Her går resten av dagen med til rydding og vasking av hus, samt noen turer uti bygda for å kjøre unger som skal på både det ene og det andre. I morgen og fredag er det jobbing så da suser vel de dagene avgårde også.

Ingen kommentarer: