tirsdag 20. april 2010

Svisj, så va jammen mæ både uka og helga over

Som overskriften sier, går dagene fortsatt unna i rekord fart her. Forrige uke ble det litt jobbing på meg og da går jo tiden ennå raskere. På en måte er det jo kjempe greit og plutselig blir det ordentlig vår og sommer. De siste dagene har nemelig vært dystre sånn vær messig sett med snø på bakken flere dager.





I mellom husarbeid, jobbing og kjøring av barn prøver jeg å få tid til å strikke litt. Og utålmodig som jeg er prøver jeg nå å finne prosjekter som ikke er alt for langvarige. Luen over her strikket jeg av reste garn etter OL-genseren til Mads. Men jeg må nok strikke den på en pinne størrelse større og kanskje litt mer masker også, for denne ble ALT for liten til Mads. Kanskje er det håp om at jeg strikker ennå en, for det er mer garn igjen og den gikk jo også fort og strikke.


Ingrid har fått et nytt pannebånd, strikket på en time eller to på pinner nr 7. Hun ønsker seg flere, så da har jeg jo noe å bruke restegarn på.



Ellers så fant jeg disse flotte sitteunderlagene hos Fruen på Skogmo
og ble veldig inspirert, så nå har jeg startet på et ala disse i lilla og hvit. Når det blir ferdig og klart til bruk er veldig usikkert akkurat nå. Med full jobb uke er det begrenset hva denne kroppen orker på ettermiddag/kveldstid.
Sist helg gikk også unna i samme tempo som uken, med tur til byen både lørdag og søndag samt 2x40 års feiring så ble det ikke mye tid til avslapping og håndarbeid. Men jeg klager ikke, jeg blir jo fort litt rastløs om det ikke skjer noe. Så jeg synes jo jeg har det topp akkurat nå, selv om jeg blir sliten innimellom.

2 kommentarer:

Romantisk i Rian sa...

Hei hei!

Ja, dagene går så alt for fort.
Vinner ikke over alt jeg har lyst til jeg nei.

Flink du er til å strikke.

Klem fra Wenche

Tranghaugen sa...

Hei Wenche!
Så koslig å se at du å har fått blogg.
Skulle gjerne hatt flere tima i døgnet og ikke minst litt mer energi til tider. Det er jo så mye jeg gjerne kunne ha tenkt meg å få gjort.

Synes å huske at du var ganske så dyktig når det gjaldt håndarbeide du også :)
Klæm