onsdag 19. september 2012

Hurtig strikk

I helgen skulle Ingrid på bursdag til en vennine, denne bursdagen kom litt fort på mor i huset som på ingen måte hadde forberedt seg på det. Så da ble det å dukke ned i garnlageret for å se om det fantes noe der. Kikka først i posen jeg har med ferdige produkter, men der var det ingen ting som kunne passe til ei jente på 7år. Så da var det bare å ta pinnene fatt da, for det var iallefall garn nok å ta av.





Siden jeg ikke hadde så alt for god tid på meg heller måtte jeg finne noe tykt garn. Fangsten denne gangen var noen nøster med viking naturgarn i flotte lilla farger. Så på denne gavestrikken som besto av ei litt baggy lue og et par nøster forsvant det nesten 200g fra garnlageret mitt. (å ikke vises det engang...)  Raskt gikk det å strikke også,strikket på pinner nr7. Pulsvantene strikket jeg i løpet av et par timer lørdagskveld, mens lua ble påbegynnt på lørdag og gjort ferdig i fullfart søndagsformiddag før bursdagen begynnte.




Ingrid som er så snill å stiller opp som modell for mamman sin kunne fortelle at sånn ønsket hun seg også. Så det spørs om jeg ikke må strikke det til hun også, selv om lue og pulsvanter ikke er mangel vare i skuffen hennes akkurat. Skal prøve å strikke opp flere sånne små ting, for det er så utrolig kjekt å ha liggende når bursdager kommer litt brått på.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar:

Bundingen sa...

Du er jammen rask! Fin lue ble det også! Stilig med pulsvarmere til!

Lurt å ha litt i gavekassa, og så får vi glede oss over at det er stas med noe heimelaga, både å gi bort og få.

Ha en strålende kveld!

Klem fra Ingunn