søndag 27. mars 2011

Været

Den siste uka har som tidligere fortalt inneholdt ganske mye vær. Og med fjorden rett nedenfor stuevinduet ser vi godt hvordan været er. Det har til tider blåst ganske mye denne uka så det har vært mange forskjellige skuer her ute. Når det regnet og det meste av vinden hadde gitt seg begynnte det å snø. Og snø har det jammen meg gjort også. Tidlig i uken var verandaen her snøfri i tillegg begynnte det meste av plenen også å komme frem, og jeg øynet et håp om vår. Jeg har til og med vært og kjøpt jord og blomsterfrø og var klar for å forberedre sommerens blomster. Men akkurat nå virker det som om det kan bli lenge til det blir vår. Disse snø bildene er tatt før helgen, nå er det i allefall det dobbelte med snø her ute. Jeg var ute å måkket frem bilen min og gårdsplassen i går formiddag. Men det var jo nesten bortkastet. For om jeg ser ut av vinduet nå så ser det ikke ut som om det har vært folk utendørs her på flere dager. Det er nemelig kommet enorme mengder meg snø. Jeg bør vel snart ta en ny tur med snøskuffa slik at det er håp om å finne bilen til jeg skal på jobb i morgen tidlig. Men når det er slik dystert vær ute, så får vi kose oss ekstra mye inne isteden. Jeg hadde jo tro på vår for noen uker siden og fikk da opp lilla gardiner på stua. Var på tide med litt farger nå følte jeg. Gleder meg masse til det blir vår og sommer nå altså, for denne vinteren har vært ekstra lang. Snøen har jo ligget siden starten på november og det er heller uvanlig her så nærme sjøen.
Vel, nå ble det mye syting om været her altså, men det er nå engang sånn at man blir ganske opptatt av dette været enten man vill eller ikke. Satser på at neste uke blir bedre vær messig sett og at vi snart får vår, vi har nå i allefall stilt klokka mot sommeren nå, så da må det vel snart bli bedre.



Tenker at denne dagen også for det meste blir tilbrakt innendørs med diverse strikkeprosjekter i armene. Må vel bare ta en liten tur med snø måkking i mellom slagene så vi ikke snør inn.
Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: