fredag 26. november 2010

Advent

Fridagen i dag har blitt effektivt utnyttet. Her er det blitt ryddet og vasket til den store gull medaljen. I tillegg har det meste av advents pynten kommet fram. Jeg har ikke så veldig mye adventspynt, men noen lilla duker samt noen lilla lys er blitt funnet fram. I tillegg har etasje fatet fått lilla og sølv kuler. Ble svært så dekorativt synes jeg. Den lilla vinhøna sitter også og ruger på hjørnet av skapet.



I dag kom også disse englene omsider opp på veggen, det nærmer seg vel et halvt år siden de ble spraylakket og gjort klar til å pyntet stua. Men så var det det der med å få ut fingeren da....



På kjøkkenet ble det litt kluss i planene mine, for det var egentlig noen helt andre gardiner jeg hadde tenkt å henge opp. Men når jeg er så klønete å klare å brekke pinnen som er inne i den ene lift gardinen, så måtte jeg finne på noe annet. Jeg er jo i grunnen veldig glad i disse gardinene også, så det ble jo en fin erstatning.



Så når er kjøkkenet klart for jul, for siden gardinene er i rødt fant jeg like så godt fram juleduken, rødeblomster potter og nisse gryteklutene. Skulle gjerne ha skrytt på meg at det er jeg som har heklet dem, men enn så lenge strekker ikke mine hekle kunnskaper så langt.


I kveld har vi forresten vesle Sofie på overnattingsbesøk for første gang. Så langt er alt gått knirkefritt og hun sover nå søtt i sengen sin. Satser på at resten går like bra også.

Related Posts with Thumbnails

Ingen kommentarer: