søndag 21. november 2010

Juleverksted

I går hadde jeg og Ingrid et aldri så lite juleverksted. Storebror Mads er borte på overnatting hele helgen, noe lillesøster synes er veldig urettferdig. Så da måtte vi finne på noe for å få tankene over på noe annet. Vi kokte oss gløgg og fant frem julemusikken, så da ble det riktig så koselig.


Juletrepynten over her begynnte vi på før jul i fjor, men den ble av en eller annen merkelig grunn aldri ferdig. Men nå derimot er den klar for å henges på juletreet.
Under har vi laget en liten engel som var veldig enkel å lage. (Jeg lærte å lage den i kunst og håndverk timen på skolen før helga...) Så denne tror jeg nok det blir flere av etterhvert.

Mens Ingrid klipte og limte og laget julekort, prøvde jeg meg på serviett decupace. Jeg fant frem noen "gamle" rødvinsglass som sto forvist nede i kjelleren. Servietter med gameldagse julemotiver hadde jeg også liggende. Så da var det bare å sette i gang.



Selv ble jeg svært så fornøyd med resultatet, og måtte selvsagt prøve med telys i . Skikkelig stemningsfullt ble det. Slike skal jeg lage flere av, kanskje ikke med julemotiv, men det finnes jo servietter med alle slags motiver.




Å brette slike esker lærte jeg også i kunst og håndverk timen, denne pyntet jeg med et serviettmotiv, så da ble den svært så dekorativ. I tillegg kan det jo også gjemmes unna noe småtteri oppi.


Jeg ser nok ikke bort i fra at det blir noen timer med klipping og liming i dag også. For dette var skikkelig koselig. Synes det er godt å ha en slik rolig helg uten noen som helst planer, for midt i uka er det nok å henge fingrene i, så da blir det ikke tid til slikt. Ukene går jo så fort nå som det er fullt opp med jobbing både til meg og Terje, så da er det ekstra godt å roe ned tempoet i helgen.
Håpe alle der ute har en fin førjuls helg!
Related Posts with Thumbnails

2 kommentarer:

Therese sa...

ska si du e kreativ laila :D trudd no æ va oppfinnsom æ men.. bli no kanskje æ kopiere derre du gjor med rødvinsglassan....for har jo en flust av sånne...
brukt du bare vanlig lim for å fest dæm??

Tranghaugen sa...

Heisann Therese :)
Æ syns jo det e toppers å få hold på med sånne ting da vettu, men bli mindre å mindre av d. Dæm går da så fort dagan å sjø.
E nok flust av glass som står å støve ned rundt omkring ja... brukt ikke vanlig lim nei, kjøpt det på panduro æ. Dæm har fler typa som kan brukes te serviettdecoupage.