lørdag 24. juli 2010

Laila gjør ting hun ikke kan...

I dag har jeg prøvd meg på opptrekking av møbler. Som sagt ting jeg ikke kan, men av en eller annen grunn så stopper ikke det meg. Jeg må jo i allefall prøve. Så i dag var det omsider tid for makeover for kjøkkenstolene mine. Det er vel noen år siden disse to hadde sine glans dager, men nå skulle de altså få nytt liv igjen. Jeg har "arvet" disse to etter mormor og morfar, men skulle gjerne hatt to til. Så hvis det er noen der ute som har noen gamle rørstoler fra 70 tallet så vil jeg gjerne "arve" dem. Tilstand har ingenting å si, de skal jo uansett få en makeover her.





Siden været var så flott så har jeg holdt på ute på verandaen i flere timer. For det tok faktisk mye lengre tid enn hva jeg hadde trodd. Men jeg er svært så fornøyd med resultatet. Til fornyelsen har jeg brukt en voksduk som jeg kjøpte i Sverige til den nette sum av 49,90, og ennå er det mer igjen av den slik at jeg har til eventuelle ekstra stoler.





Den ene stolen hadde noen smarte stifter på bak siden som jeg fikk festet det hele med. Det ville jo ikke vært særlig pent med slike "vanlige"stifter som jeg brukte under setet. Nå tror jeg at jeg må på leting etter flere slike, for det er bare den ene stolen som er blitt ferdig i dag. At jeg ikke kan det jeg holder på med er vel en medvirkende årsak til det. Men jeg mangler bare ryggen så blir det vel etterhvert.




Men, alt i alt så ble jeg svært så godt fornøyd med resultatet. At jeg holdt på noen timer ute i sola merker jeg nå, litt rød og varm på skuldrene og i kinnene. Satser på at sommeren nå er her for en stund. Vel, for vår del har det ikke fullt så mye å si hvordan været blir i trøndelag de nærmeste dagene. Vi er godt i gang med pakkingen, så i morgen blir det vel så vi setter nesen nordover igjen. Nærmer seg bryllup der oppe med stormskritt nå.




Har vært uten tur og prøvd å forevige den flotte månen som henger over Byneset i kveld. Speilte seg så flott i sjøen gjorde den også.

Ingen kommentarer: