onsdag 9. juni 2010

Åsentur

På mandag var femkløveret på tur igjen, vi hadde jo engang troen på at dette skulle vi gjøre oftere, hvertfall annenhver måned. Hmmm, alt går nemelig ikke som man tenker noen ganger, for nå var det over et år siden sist. Uansett så gikk i allefall turen denne gangen innover til Åsen for å besøke Bente. Og med det samme vi var i området måtte vi jo ta turen innom Haugtun.






Her har jeg vært mange ganger i barndommen og har mange gode minner derifra. Men det er sikkert over 15 år siden sist jeg var der. Huset er jo blitt litt forandret og oppgradert siden den gang. Det samme kan man vel si om hagen også. Det er slik en velstelt og nydelig hage jeg drømmer om å ha. Vel, kanskje det blir med tiden til meg også. Dette er altså min tantes barndomshjem, som tante og onkel nå bruker som feriehus. Du kan tro de ble sjokkerte da vi troppet opp uanmeldt mandags ettermiddag.





Etter å ha vært å tittet rundt der, var det på tide å vende nesen til Bente og hennes flotte familie. Der var det ikke på måte hvor godt vi ble oppvartet med smootie ute i sola og en alledeles lekker salat og en nydelig kake. Hun kan å diske opp fruen på Husby.


Her er femkløveret foreviget igjen, så nå får vi håpe det ikke blir like lenge til neste gang. For dette var virkelig hyggelig. Satser på at vi klarer og treffes igjen en gang før høsten, for da har vi nemelig en vinkveld på plana.



Tiden gikk i allefall fort den stunden vi var der og det ble jo natt innen jeg kom meg hjem. Da vi kjørte langs trondheimsfjorden fikk vi jo med oss den flotte nattehimmelen som var over fosenalpene. Virkelig et flott syn. Jeg var jo overbevist om at når himmelen så sånn ut når jeg fant senga mi ville dagen i går bli flott. Men jeg våknet dessverre til gråvær igjen i går. I dag derimot er sola på plass og jeg satser på en flott sommerdag for her er det mange planer ute i hagen.

Ingen kommentarer: