mandag 28. desember 2009

Jula 2009

Her koser vi oss med juleferie og late og rolige dager sammen med familien. Tenkte det var på tide med noen bilder fra de siste dagene før jul og julaften her på Tranghaugen.

Her ser dere Ingrid som fortsatt er veldig ivrig på å hjelpe mamman sin på kjøkkenet (måtte det vare...) Her prøver vi oss på å lage pikekyss.





Pikekyssene så virkelig flotte og lekre ut før vi fikk dem i ovnen, etter en stund i ovnen var de ikke like flotte av utseende, men de smakte i allefall kjempe godt :)






Vi fikk omsider også pyntet pepperkakehuset som i lengre tid hadde ligget i skapet her. Barna var ivrige på pyntingen, jeg mistenker at en del av pynten også forsvant inn i munnen.





Ingrid hadde bestemt at det var hun som skulle sette på stjerna på treet, at det var høyt opp tror jeg ikke hun hadde tenkt så mye på. Men med god hjelp av pappa fikk vi ordna det også.






Synes treet ble veldig fint i år også, og når treet omsider er i hus så lukter det jul.






I år har vi juletre på kjellerstua også, så nå ble det virkelig julestemning i hele huset.






Litt mat og julestemning til småfuglene har vi også ordnet med.




Da jeg sto opp på julaften var Ingrid for lengst stått opp og ordna seg. Pynta seg hadde hun gjort også, så nå var alt klart for julaften mente hun. Det er ikke farlig når 6 åringen ordner opp selv.




Etter en runde med overlevering av de siste gavene julaften formiddag tok vi som vanlig turen innom kirkegården. Det ble en kald fornøyelse i -6 grader og masse vind. Så i år ble det ikke tatt noen bilder ved grava til Mikael. Men jeg tok dette flotte bildet i fra bila, synes det ble skikkelig stemningsfullt.





Åpningen av gavene fortoner seg som et evig kaos til mor i huset, ungene er veldig ivrig på å få åpnet alle gavene sine og jeg har et svare strev med å klare å følge med på hvem dem har fått hve fra. Er jammen meg glad det bare er to barn her i huset...





Ingrid fikk masse flotte dukker, så resten av kvelden gikk med til å leke med dem. Mads fikk mye spennende lesestoff, og det er jo flott til en som virkelig er en lesehest. Men jeg tror nok han ble veldig fornøyd med denne lampen også.





Mor i huset ble i allefall kjempe fornøyd med gaven fra sin kjære. Et alledelse nydelig smykke som jeg har hatt på meg siden da.


Ingen kommentarer: