fredag 2. oktober 2009

Helg igjen

Ukene går unna i rekord fart her på Tranghaugen, skal det fortsette slik er det nok snart jul. Denne uken har jeg vært på jobb et par dager også, synes det er topp å få komme seg ut litt å få truffet andre mennesker. I tillegg får jeg også noen utfordringer i løpet av arbeidsdagen, og det liker jeg.

Været er fortsatt like nitrist som det har vært den siste mnd. Lenge siden sist vi hadde en hel dag med oppholdsvær. Natt til tirsdag var været skikkelig ille, det blåste å regnet og sist, men ikke minst var det tordenvær. Det var så ille at jeg våknet av drønnene om natta, i tillegg var strømmen borte resten av natta. Heldigvis våkna ikke barna av uværet, de sover vel litt tyngre enn meg tenker jeg.

På tirsdag var vi uten internett, så da måtte jeg finne på noe fornuftig. Hadde jo ikke mulighet til å lure meg unna ved pc`n. Da kom jeg på at jeg kunne ta fram symaskina igjen, det er jo ikke hver dag den er framme. Selv om jeg gjerne skulle ha brukt den mye mer. Jeg har nemelig troen på at jeg en dag skal klare å få brukt denne maskina til noe fornuftig. Det er jo så mye fint det går an å sy.






Siden jeg antageligvis mangler det genet hvor jeg innser mine begrensninger, så satte jeg friskt i gang. Stoff har jeg jo liggende, så her var det bare å velge å vrake. Jeg fant fort ut at det tok lang tid før jeg kom så langt at jeg kunne sy, det er mye mer arbeid på forhånd enn hva jeg hadde trodd.





Denne gangen var det er skjørt til Ingrid jeg prøvde meg på. Etter litt fram og tilbake fikk jeg da sydd sammen noe som lignet mistenkelig på et skjørt. Men siden denne syinga mi bar litt preg av impuls, så manglet jeg jo en del ting for å få gjort det ferdig.



Så inntil jeg får handlet det jeg trenger så ligger det et halv ferdig skjørt og venter på meg. Skal bli spennende å se hvor lang tid det tar å få gjort det ferdig.

1 kommentar:

Brit Strikkenerd sa...

For å være et impulssyprosjekt må jeg virkelig si det er utrolig bra utgangspunkt!!
Gleder meg til å se det helt ferdig.