lørdag 24. mars 2012

Påskepynt

Da kommer omsider bildene av påskepynten jeg har puslet med i et par uker nå. Går bestandig så raskt å strikke og tove, men så var det sånn derre små plukk som måtte til før de ble ferdige da. Ja, sånt tar tid her i gården altså. Men nå har jeg tatt meg på tak, det er jo snart påske, så virkelig på tide.





Oppskriften på disse kommer fra Sandnes Garn, har du lyst å strikke dem finner du oppskrifta her. De er veldig enkle og raske og strikke, mange av elevene mine i 7klasse har strikket sin egen versjon av disse.





Jeg måtte jo også prøve på en påskehare når jeg først var igang. Denne karen tror jeg skal få et kort møte med stryke jernet da han virker så krøllete, så blir han vel klar til påske tenker jeg.




Disse henger allerede så flott på plass i stua, så de skal få henge selv om det er ei uke til påskeferie.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
I tillegg til disse to gule kyllingene har jeg strikket to i restegarns farger, for det har jeg jo alltids sorten av. De får jeg heller vise fram en annen gang, for de ble flotte de også. Denne påskepynten synes jeg passet bra til utfordringen inne hos Pinnekroken , så nå har jeg meldt meg på der, noe jeg har tenkt å gjøre flere ganger, men det har liksom aldri blitt noe av.

1 kommentar:

Signe sa...

Så fine de er! Velkommen med i utfordringen vår og lykke til!

Hilsen Signe
-Pinnekroken-