mandag 4. juli 2011

Lilla strikk

Jeg har fortiden veldig sans for fargen lilla, så da jeg skulle strikke til tante barnet som skulle komme ble jeg ikke akkurat lei meg når mamma`n sa at hun var veldig glad i lilla. Da var det bare å velge ut hva jeg skulle strikke. Og i jungelen av flotte strikke oppskrifter til baby var ikke det noen enkel sak akkurat. Men jeg ble da til slutt enig med meg selv.




Den lilla jakken over her er fra et gammelt mønster fra 70-tallet. Denne jakken strikket min mormor utallige av enten i lyseblå, lakse rosa eller i lys gul. Mine barn fikk også slike jakker i tillegg til alle de hun strikket til julemesser ol rundt omkring.
Den var enkel og strikke og kun minimalt med montering, men jeg er ikke sikker på om det blir så mange flere på meg allikevel.



Bodyen her har lue og sokker til ( se tidligere innlegg) og mønstret er i fra Dalegarn. Denne var også enkel og strikke, men jeg synes sokkene ble litt merkelige og lua ble veldig stor i størrelsen. Ja, ja jeg har nå hvertfall prøvd det.

Ute her er det ikke mye som minner om sommer , det blåser og det regner så det blir mye inne tid. Litt strikking er det blitt og i tillegg har vi startet kaos kontroll i kjelleren her. Nye hyller ligger klare og venter, men først må vi nok gå igjenom hva vi skal beholde og ikke. Håper vi klarer og beholde litt system etterpå også da.

1 kommentar:

marte sa...

Hei! Er det mulig å få oppskriften på den søte lilla babyjakken? :) Marte