torsdag 9. juni 2011

Sommeren er kommet

Så er omsider sommeren kommet til trøndelag. Å så herlig som det er, nå har vi hatt flere dager med temperaturer godt over 20 grader og  vi ønsker oss fortsatt flere slike dager. I går fikk jeg omsider pyntet litt utendørs også. Det har liksom ikke fristet så mye når været for det meste har minnet om høst.




Duken og den lekre turkise skåla er funn fra bruktbutikken. Det blir virkellig rart og ikke skulle innom dit med jevne mellomrom til neste skoleår, da er det jo den nye 7.klassen som skal styre sjappa. Vel, jeg tror nok jeg kommer til å ta turen innom nå og da allikevel, for nå har jeg jo virkelig oppdaget at det kan skjule seg mange flotte skatter der.




Varmen som har vært de siste dagene har nærmest ført til en eksplosjon ute i hagen.  Det er ikke bare blomstene som har gode vekst forhold nå, ugresset ser virkelig ut til å trives i hagen. Så det spørs om jeg ikke må prøve å se om jeg vinner over det en av de nærmeste dagene.




Måtte bare ta et bilde av teperaturmåleren på kjøkkenet i dag. 29 varme grader visste måleren i halv fem tiden da jeg laget middag. Ikke ofte vi har slike temperaturer her, så noe slikt må foreviges. Litt "lummert" har det vært både i går og i dag. Ja, og så har vi jo hatt torden begge dagene. I dag var det mye kraftigere enn i går, og vi så styggværet komme ute i fjorden her en stund før vi hadde det rett over oss. Tok noen bilder mens vi ennå satt ute med oppholdsvær. Men de får jeg vise en annen dag.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Til slutt, selve smaken av sommer; MELON. Barna her i huset kunne helt sikkert ha spist melon hver dag og de hadde fått lov. Nå i dag var jo Ingrid så heldig å få herligheten for seg selv, så hun var nok svært så fornøyd med det. Men i morgen kommer storebror hjem fra leirskole, så da blir det vel andre boller. Vi har så langt ikke hørt noe fra gutten, så da regner jeg med at han har det bra. Blir spennende å høre i morgen ettermiddag :)

Ingen kommentarer: