lørdag 14. mai 2011

Snart 17. mai

Her går dagene i et forrykkende tempo mot 17.mai, som tidligere nevnt er det klassen til Mads som arranger, så vi har litt å henge fingrene i om dagene. Men nå er vi der snart, så nå er det tid for siste innspurt. Har fått unna masse de siste dagene, nå gjenstår bare siste rest. Dagen i dag er blitt brukt her hjemme til ting som har blitt forsømt de siste i ukene, har tilog med gjort klart bunnaden til Ingrid. Jeg for min del hopper nok over bunaden i år, den egner seg nok ikke så godt til å stå på kjøkkenet en hel dag, så jeg tar noe lettere i år. Vi skal i konfirmasjon  i pinsa så da får jeg muligheten til å finne den fram.







I morgen kommer vi nok til å tilbringe store deler av dagen i samfunnshuset. Da skal huset og skolen pyntes og gjøres klar til 17.mai. Mandag er det skolefri her så vi er heldige som får en ekstra dag på oss. Mandag blir det generalprøve på skuespillet, gleder meg masse, har ikke sett noe av det, så det blir spennende. Men aller mest gleder vi oss vel til 18.mai når det hele er over. Jeg er jo så heldig å ha fridag, det tror jeg kommer godt med i år.





Bildene i dag er noe av det vi har tatt med oss hjem etter besteforeldrene til Terje. Koppene er både vel brukte og gamle, så de blir nok stående mest til pynt når julen kommer. Jeg mener å huske at mormor hadde to grøttallerkener i akkurat samme serie. Stemmer ikke det mamma?
Når det gleder møblene så har vi jo et skap på stua her før som er i fra samme serie. Disse er en del av et soveromsmøblement, så disse blir nok å finne på soverommet når de har fått et strøk eller to med maling. Sengen i samme serie eksisterer også, men jeg tror nok vi lar den stå der den står.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar:

mamma Inga sa...

Stemmer at jeg har to grøttallerkener i denne serien, Jan og jeg fikk dem i julegave først på sekstitallet av naboen i nr 12, fru Refsaas