mandag 28. februar 2011

VM- strikk

For en liten tid tilbake kom Ingrid og lurte på om jeg ikke kunne strikke Mariusgenser til henne. Jeg ble egentlig litt forundret, trodde jo ikke hun visste hva det var, men det gjorde hun tydeligvis da. Og siden jeg synes at Marius er et veldig flott mønster, så kunne jeg jo ikke si nei.





Så da var det til å lete for og se om jeg hadde noen mønster liggende, og det hadde jeg jo selvsagt. Nå var det ikke det nyeste utgaven, men det gjør jo ingen ting, mønsteret er jo det samme allikevel. Frøkena fikk selv velge farge og da falt valget på den hvite som dere ser på bildet over her. Vi har en mariusgenser i rød liggende som antagelig er etter meg, men den er alt for stor til henne ennå, så da får vi lage en hvit til å ha til hun vokser i den røde.

Siden vi hadde vinterferie i forrige uke fikk jeg litt tid tilgode og kunne begynne på genseren. Jeg har sett en blogg her ( som jeg selvfølgelig ikke finner igjen...) hvor de startet med VM- strikk. Hvor de startet på noe ved VM starten og så skal de prøve å få det ferdig til VM er over. Jeg får vel ha min egen VM strikk jeg tenker jeg, for genseren ble startet på kvelden før VM startet, så nå vil tiden vise om jeg blir ferdig. Nå er jo vi tilbake til hverdagen, så nå blir det ikke tid til fullt så mye tv strikking. Nå holder jeg på med de siste omgangene på halsen, så skal jeg snart starte på armene, så da har jeg i allefall et håp om å få den ferdig. Neste prosjekt er allerede klart, i hvertfall er planene der.
Related Posts with Thumbnails

4 kommentarer:

Aase sa...

http://oslo2011vmstrikk.blogspot.com/Her driver de med VM-strikk.

Marius er et flott mønster. Jeg har nettopp strikket en i rød. Men jeg gruer meg til monteringen.

Tranghaugen sa...

Se der var bloggen ja, blir artig å følge med på hvordan det går med dem.
Har alltid vært veldig glad i Marius mønsteret jeg. Jeg er også litt skeptisk med tanke på monteringen, men jeg har da klart det før, så det må vel ordne seg denne gangen også.

therese sa...

hvis du vil strikk så ska du da få d... :D te mæ kanskje??

http://dale.no/us/collection/tradisjon/women/sweaters/#/bislett-ioc-feminine/color-1

derren ønske æ mæ... så sett igang :D :D Kor flink du e..æ heill på me en hals, å to mnd har æ strikka 3 cm. glemt koss æ strikke vrang...
heheehehehe

Tranghaugen sa...

He,he derren va fin ja Therese,men trur no kanskje æ må mell pass der gitt. Har mer enn nok planer akkurat no, men strikke itj a sånn hu mor da?
Bruk youtube hvis du lure på nå når det gjelds strikking, finn my fine videoa som e te hjelp der. Så må det da vel bli ei rå med halsen din etterhvert.