mandag 15. februar 2010

Barbrokjole

Så omsider kommer det et lite livstegn her i fra også. Her er alt bare bra, men dagene går unna i rekord fart. Det lille som er av fritid fylles fort opp med ting som skjer, så her er det bare å henge seg på.
For en tid til bake visste jeg noen bilder fra bloggen til Ellen og de fine kjolene som hun syr. Da hadde hun laget denne flotte grå Barbro kjolen som jeg virkelig kunne ha tenkt meg. Så etter mye om og men ble det til at jeg bestillte en...




Nå ble det ikke grå kjole på meg allikevel, men en slik i sandfarge med turkise detaljer. I dag fikk jeg mail om at kjolen er ferdig sydd. Så nå går jeg bare å gleder meg til å kunne prøve den på.

Ellers så går det for det meste i jobbing og husarbeid. Jeg merker at det er stor forskjell på å jobbe fulltid og det å jobbe noen dager innimellom. Alt må planlegges mye mer nøye enn hva jeg er vant med. Men jeg klager ikke, for jeg trives så utrolig godt på jobb om dagene. Så da får husarbeid bare være husarbeid, jeg finner det jo alltids igjen. Innimellom skulle jeg gjerne ha tenkt meg noen flere fridager, men nå er det snart ei uke med vinterferie, og i løpet av den tiden glemmer jeg vel fort hvor sliten jeg er noen ganger.
På strikke fronten er det gått litt i stå. Jeg var jo så godt i gang med OL genseren til Mads helt til jeg gikk tom for garn, mangler jo bare den ene armen. Var og kjøpte meg mer garn, men det er selvfølgelig farge forskjell, så nå er jeg litt i tvil om hvordan jeg skal gjøre det videre. I mellom tiden har jeg strikket en tunika til Ingrid, som jeg får vise bilder av ved en senere anledning. I morgen ettermiddag blir det en liten bytur på oss jeg vurderer nå sterkt om jeg skal ta med meg genseren innom de garnbutikkene jeg kan finne for å prøve å finne garn som det går an å strikke ferdig genseren med.

2 kommentarer:

EllenSand sa...

Så flott at du synes kjolen ser bra ut og takk for den fine reklamen. :)
Kjedelig med sånne fargeforskjeller på garn. Har opplevd det på stoff også. Veldig irriterende.
Ellen :)

Tranghaugen sa...

Bare hyggelig å "reklamere" litt for deg :)
Har "brukt" mange tanker på dette garnet nå ja. Senest i går rekte jeg opp den arma jeg hadde strikka i håp om å få nok av den opprinnelige fargen til det ensfarga partiet på armen. Prøvde meg med det nyeste av garnet inne i mønsteret, trodde det ikke vistes så godt da. Men der tok jeg visst feil, så nå er frustrasjonen ganske stor. Men får håpe det ordner seg i morgen, slik at jeg kanskje får ferdig genseren mens det ennå er OL.

Laila