lørdag 24. januar 2009

Store planer

Ja, nå har jeg virkelig store planer på håndarbeidsfronten. Boka som jeg skrev om i forrige innlegg er nå ankommet Tranghaugen. Og der var det masse fint altså. Men jeg har lovt meg selv at jeg ikke skal begynne på noe nytt før ullsokkene som jeg holder på å strikke til Mads er ferdige. Ullsokker er nemlig noe av det kjedligste jeg strikker, de er jo ikke så veldig store, men ting tar tid...
Er kommet litt lengre på sokkene nå da enn på dette bildet. Er snart ferdig med hælen på den siste sokken, så det skulle vel ikke være umulig å bli ferdig i løpet av helgen. Får motivere meg litt med bildene av alt jeg har lyst til å strikke fra den nye boka mi.



Denne synes jeg så kjempe fin ut, men kunne ha tenkt meg den i svart, for det er jo litt mer anvendelig.


Denne i grått elller svart tror jeg hadde blitt fin.
Dette settet var lekkert med hekle kanten rundt. Skal jeg lage dette så må jeg jo lære meg heklinga også.
Ja, hva skal man si, jeg kan jo snart fornye hele garderoben min....
Denne skal jeg helt sikkert strikke. Blir jeg ferdig med sokkene i helgen, så skal jeg kjøpe meg garn på mandag. Alle oppskriftene i boka er strikket på pinner 4 eller større og det passer meg perfekt, for da er det jo mulig å se fremgang i løpet av en kveld med strikking.
Ingrid ønsker seg en sånn veske, men i rosa da vel å merke....
Denne så god og varm ut, passer nok godt for meg som er litt frossen av meg.
En slik må jeg bare ha, uten ermer i den mørke grå fargen.

Denne var jo også kjempe fin. Vi får se hva det blir til i løpet av vinteren. Dette er bare ett lite utvalg av alt det fine som finnes i boka. Så er det noen der ute som ønsker å strikke litt, så er denne boka virkelig å annbefale.

Ingen kommentarer: