søndag 26. august 2012

Sommerstrikk

En del av sommerens strikk har vært å strikke kluter/kopptuer i restebomullsgarnet etter min farmor. Det har blitt en del, men fortsatt er det ikke tomt, så jeg blir nok å strikke noen av disse innimellom fortsatt. Det er litt ymse hvor mye garn som er igjen, så størrelsen på disse varierer en god del, men det er jo ikke så nøye når jeg skal ha de selv.




Denne turkisen  var den første jeg strikket i sommer og den ble strikket etter denne oppskriften. Men jeg synes den ble litt for innviklet, jeg var ute etter noe som jeg kunne strikke nesten helt uten å tenke....




Denne kopptua ble strikka i fjor sommer i to tråder, hvilket mønster jeg brukte da husker jeg ikke lenger. Denne har nemlig ligget ferdig strikket i kurven min uten å blitt tatt i bruk før nå.




Denne bunken med kopptuer er strikket i en enda enklere utgave. Jeg googlet etter mønster på kopptuer og fant blandt annet dette som jeg brukte. Her er det fullt mulig å strikke nesten helt uten å tenke. Veldig kjekt når man trenger et enkelt strikkkeprosjekt til å ha med seg bort.

Nå er jeg som så mange andre rundt om i landet i gang med å strikke Skappelgenseren. Bilder av det prosjektet kommer vel etterhvert tenker jeg.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar:

Bundingen sa...

For en herlig bunke med glade kopptuer! Farger gjør noe med oss, fargerike kopptuer er ikke noe unntak. Har du ikke tatt dem i bruk, så sett i gang. Med slike kopptuer går arbeidet som en lek, og så er det så herlig å åpne skuffen og se dem ligge der!
Takk for koselig kommentar hos meg! Oppskriften på lua kommer i slutten av uka.

Ha en fin søndag!

Klem