søndag 20. mai 2012

Sukkertøy sokker


Som tidligere fortalt fikk jeg en ordentlig sukkertøy pakke med garn i posten. Nå er deler av garnet blitt til noen flotte tova ullsokker. Disse sokkene skal varme camping damerne på tur til sommeren. De blir nok gode å ha på kjølige sommerkvelder mens vi er på campingtur, selv om vi satser på at vi kun får varme kvelder.




Sokkene går fort å strikke, og det kommer fra en som har hatt en skikkelig sperre for å strikke sokker. Jeg har nå strikket fem par sokker på under en mnd, og ennå har jeg tre hesper igjen, så disse blir det nok flere av etterhvert.



Sokkene ble prøvd ut i går kveld da vi hadde campingfest og satt ute hele kvelden. Damene ble iallefall ikke kalde på føttene.
Nå skal jeg se om jeg klarer å finne frem noen skolebøker, jeg har en eksamen som venter meg på tirsdag, så da er det vel bare å sette igang. Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

3 kommentarer:

Bundingen sa...

Kjempefine! Så smart å tove dem, blir jo nesten som tøfler, og sikkert gode på beina til sommerens uteliv. Erfaringsmessig kommer det kjølige kvelder selv om vi vil ha sommervarme.
Her blir det bra i dag, så nå skal verandaen få seg en omgang med treolje.

Lykke til med eksamen!

Mai Aaker sa...

Hei
Sokkene synes jeg er kjempefine. hvor får jeg tak i oppskriften og hvilket garn har du brukt. Disse vil jeg gjerne strikke. Er på jakt etter tovet ullsokker.

Hilsen
Mai Aaker

Tranghaugen sa...

Hei!

Sokkene er strikket i et garn som heter hjertegarn. Oppskriften har jeg kjøpt hos Ellensbutikk.
www.ellensbutikk.no