torsdag 24. mai 2012

Sommersysler

Med sommervær og sommervarme de siste dagene har jeg tilbragt meste parten av dagene utendørs. Har mye som skulle vært gjort, så her gjelder det å henge i. For hos meg så har energien og lysten til å gjøre noe en tendens til å forsvinne i løpet av sommeren.




Når er iallefall den ene plattingen både vasket og beiset. Bildet over viser forskjellen underveis i arbeidet. Ble ganske så mye bedre, selv om det ble litt ujevnt her å der.




I dag har jeg fått storgutten til å hjelpe meg å montere pavilliongen, og må si meg fornøyd med ny plassering så langt. Prøver å ha den på nedsiden av huset i år, så får vi se hvordan det blir. Har lagt inn et par gamle gulvmatter foreløpig, så får vi se hva jeg finner på ellers. Har et par ideer inne i midt lille hode, men litt usikker på hvordan det blir i praksis, så må tenke litt til på det.




De siste dagers varme har virkelig satt farge på naturen her, grønnt i grønnt i masse vis. Nå ser vi ikke bort til ferja fra verandaen lengre, men det gjør ikke så mye, ser jo resten av fjorden her om vi snur litt på oss :)
Håper på flere slike dager, da det er mye igjen. Ser de melder regn til i morgen, men satser på at det ikke blir noe av, eller i det minste kun i små mengder. Liker sommer og sol masse jeg :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

1 kommentar:

Bundingen sa...

Godt å få tatt litt av utearbeidet tidlig på sommeren mens en har energi og pågangsmot. Jeg har satt inn begge verandaene med treolje, og det så omtrent ut som hos deg - før og etter.
Her varer finværet, så nå skal jeg ut og plante. Så, til slutt, skulle gjerne bodd slik som deg, nær fjorden nå på sommeren.

Ha ei strålende pinsehelg!