torsdag 23. februar 2012

Ting tar tid, noen ganger veeeldig lang tid

At jeg er den som er den raskeste på avtrekkeren er vel å ta litt hardt i, men jeg prøver nå så godt jeg kan. Men noen ganger er det nå engang slik at ting tar tid og kanskje ekstra lang tid også. Jeg har bestandig så veldig mange planer på gang og noen ganger blir det vel litt for mange også, iallefall i følge noen....
Men til poenget, denne mariusgenseren  som dere ser under her begynte jeg på en gang i fjor høst. Nå først er den ferdig strikket. At det er en genser i voksen størrelse er nå en ting, men det er vel strengt tatt ikke nødvendig å bruke bortimot 6 mnd på å få den ferdig. Nå er det flere grunner til at det har tatt så lang tid, for det første er det utrolig mye ensfarget strikk før man kommer til mønsteret ( som er det som er gøy å strikke...) så da ble det til at den ble lagt bort innimellom, det ble jo rett og slett kjedelig. Nå ble jeg omsider ferdig en gang i mellomjula og da jeg skulle dampe den oppdaget jeg at det var farge forskjell på den gråfargen på bolen. Ahhh, utrolig mye frustrasjon som fikk utløp da gitt. Det var ikke mye forskjell, men nok til at jeg så det og når jeg visste om det klarte jeg heller ikke å la det være. Det ble til at genseren ble liggende langt nede i en kurv i flere uker før jeg i det hele tatt orket å se på den igjen. Jeg kjøpte nye nøster og rakk opp nedenifra for å slippe å strikke mønsteret på nytt. Utrolig mange timer med bannskap er  det blitt etter den tid, for jeg ble selvsagt ikke helt fornøyd. Syntes jo at jeg helt tiden så at det var en liten farge forskjell, noe det mest sannsynlig ikke er nå lengre. Uansett  sitt helg ble genseren ferdig på nytt og er nå dampet og klar til bruk. Men akkurat nå er jeg så lei av den at det ikke frister på bruke den i det hele tatt.





Fargen på bildet lyver litt for den er mørkere i fargene, både den rosa og den grå. Noe av det garnet jeg rakk opp måtte jeg jo bruke til noe, så da ble det årets første par med ullsokker. Mønsteret til disse sokkene fant jeg på Drops design(www.garnstudio.com), som forøvrig har veldig mye fint det går an å strikke.


 

 Jeg er iallefall mye mer fornøyd med sokkene enn med genseren, så de blir nok brukt mye mer flittig tenker jeg. Fikk samtidig trua på å strikke mer sokker, for disse gikk unna på kun noen dager. Så vil tiden vise om det blir flere sokker fra denne kanten.
Nå skal jeg nyte vinterferie i regn og vind og kose meg i sofaen med strikkinga mi.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Ingen kommentarer: