fredag 5. oktober 2012

Skappelgenseren min

Her kommer bildet av min skappelgenser. Jeg har nå strikket tre varianter av den. Den første var til svigerinne Kristin mens denne ble min egen. Denne har jeg strikket i kitten mohair fra sandnes garn og dalia fra europris, så dette ble en billigere variant.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Denne strikket jeg i et helt stykke, da ble det mye mindre montering på meg. Det verste jeg vet med strikkinga er monteringa, så da  var det veldig greit å ha minimert denne. I tillegg kom jeg over et tips hvor det ble anbefalt å hekle sammen delene, så da måtte jeg jo prøve det. Å jeg tror nok ikke det er siste gang jeg har gjort det, det ble mye penere enn hva jeg klarer å få til når jeg syr sammen. Itillegg synes jeg det gikk mye raskere også.
Men når jeg monterte denne gjorde jeg et eller annet feil, for bakstykket skal være litt lengre enn framstykket, men hos meg ble det ikke slik. Så da ble genseren liggende i noen dager ekstra før jeg orket å finne ut av feilen min. Nå er det derimot ordnet opp og jeg har brukt genseren flere ganger allerede. Jeg tror nok denne blir en favoritt fremover. Jeg vurderer om jeg skal strikke meg en til, da kanskje i en tråd, for denne genseren ble i hvertfall varm.

2 kommentarer:

Bundingen sa...

Gratulerer med nok en Skappel! Alltid kjekt å finne nye monteringsmåter. Men som oftest er det vår egen montering vi blir misfornøyd med. Ser vi noen gang på at andre har vært uheldige med monteringa?

Riktig god helg!

Klem fra Ingunn

Bundingen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.