fredag 12. oktober 2012

Høstferie

Denne uka har jeg og ungene hatt høstferie. Været har vært ganske så varierende, med regn i store mengder, men også strålende solskinn. Skjønnt temperaturen er ikke noe å skryte av lengre. Vi har vært kjempe sløve og for det meste kosa oss hjemme.




Planen var egentlig å kjøre en tur på Frøya, men når været vår så elendig tidligere her så slo vi det fra oss. Så da har vi isteden kosa oss her hjemme med besøk eller vi har vært litt rundt på besøk også.





Jeg prøver så godt det lar seg gjøre å komme meg ut på tur hvertfall et par ganger i uka, og i går var jeg ute fra morgenen av. Vi har en flott "tursti" som går fra oss og innover i skogen langs med sjøen her. Der er det ikke noe biltrafikk og heller ikke så mange andre som går, så der liker jeg meg godt. Da kan jeg ta alt i mitt eget tempo, herlig rett og slett.




I går måtte jeg finne frem mobilen, for det var bare helt magisk stemning når solen var på vei opp og prøvde å komme mellom trærne. Fossen på bildet over her er hvertfall tre ganger så stor som den bruker å være, så det tyder vel på at det har kommet store mengder nedbør de siste dagene.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


Etter en så sprek start på dagen, syntes jeg at vi fortjene noe godt å kose oss med. Så da ble det til at vi bakte ostehorn og noe søtgjærbakst. Ingen ting er så godt som nybaka gjærbakst.

Ingen kommentarer: